যথৈবাত্মা তথা পুত্রঃ পুত্রেণ দুহিতা সমা।
তস্যাং আত্মনি নিষ্ঠন্তাং কথং অন্যো ধনং হরেত্।।(মনুস্মৃতি - ৯/১৩০)
পদার্থঃ- (যথা+এব আত্মা তথা পুত্রঃ) যেমন নিজ আত্মা, তেমনই পুত্র, আর (পুত্রেণ দুহিতা সমা) পুত্র যেমন পুত্রীও তেমন (তস্যাম্+আত্মনি নিষ্ঠন্ত্যাম্) সেই আত্মাস্বরূপ পুত্রী থাকা অবস্থায় (অন্যঃ ধনং কথং হরেত্) অন্য কেহ কিভাবে ধন নিতে পারে? অর্থাৎ পুত্রের অভাব হলে পুত্রীই ধনের অধিকারী হয়।
No comments:
Post a Comment
ধন্যবাদ